Nienke in Afghanistan

En hoe het verder gaat

Veel mensen vragen in mailtjes en kaartjes: 'en hoe gaat het verder?' Vandaar de titel van dit stukje. En voor degenen die benieuwd zijn naar het antwoord: En verder......gaat het hier goed!De temperatuur is de laatste weken behoorlijk opgelopen en de thermometer wijst nu ruim boven de 30 graden aan! Nog goed te doen als je je rustig houdt op het heetst van de dag, maar ik vind het niet erg dat we hier niet in de zomer zitten en ik wens onze opvolgers veel sterkte toe!

Tegenwoordig mag ik af en toe het spreekuur van de huisarts draaien, erg leuk om te doen! Ik heb hiervandaan gesolliciteerd voor de huisartsenopleiding en mag in april op gesprek komen! Daarnaast heb ik natuurlijk m'n gewone werkzaamheden (ja, het begint inderdaad al een beetje 'gewoon' te worden) en gelukkig waren er de afgelopen tijd ook weer een aantal leuke dingen dat voor de nodige afwisseling zorgt.

Zo heb ik vorige week zondag de base run gelopen: een afstand van 5 mile (8 kilometer) door en rondom het kamp. Thuis loop ik ook wel 8 kilometer (als ik een goeie bui heb ;-)), maar hier viel het niet mee! Door de hoogte merk je dat de lucht hier ijler is. Bovendien was het al behoorlijk warm, is het terrein onregelmatig, vullen je longen zich met stof en zand en kom je ook nog een heuveltje tegen hier en daar. Mijn doel was om het binnen het uur te lopen en toen ik de finish passeerde wees het bord 59 minuten en 13 seconden aan! Been there, done that, got the T-shirt!

Ook is Willem Alexander bij ons op bezoek geweest, zoals jullie misschien wel op het nieuws hebben gehoord. We hadden een meet&greet met natuurlijk te veel mensen en te weinig tijd, maar ik heb toch zeker 2 zinnen met hem gewisseld én ik sta samen met onze kroonprins op de foto!

En eergisteren was het Afghaans Nieuwjaar. We waren met een kleine delegatie van het ziekenhuis uitgenodigd voor het feest: leuke Afghaanse muziek van een live band met bijzondere instrumenten en lekker Afghaans eten. Leuk om weer een stukje cultuur te kunnen proeven! Het eten smaakte naar meer en gelukkig zit er in Amsterdam een Afghaans restaurant, dus die gaan John en ik zeker 's uitproberen!

Nu is het echt aftellen geblazen. Aanstaande woensdag komt een nieuw chirurgisch team om het Australische team af te lossen en de week daarna komen onze aflossers! Weer een week later zitten we hopelijk in het vliegtuig naar Kandahar om via Minhad naar Kreta te gaan. Daar hebben we nog 2 dagen adaptatie: de eerste nazorg-gesprekken, even wennen aan het feit dat je weg bent uit oorlogsgebied, dat je alertheid-status weer kan zakken, je weer 'gewoon' naar buiten kunt, alcohol kunt drinken etc. Je merkt dat iedereen zin heeft om naar huis te gaan en dat maakt dat de laatste weken wel langzaam gaan, maar wat er ook gebeurt, over 20 dagen zijn we thuis!

Tot snel!

liefs,
Nienke

Reacties

Reacties

Alianne

Ow, Nienkje, wat gaat het nu opeens snel! Voor je het weet zit je weer tussen de crocusjes en sneeuwklokjes!

T is pasen zei de wind en joeg de wolken op de vlucht....

Ik zal een ei voor je verven, kun je die nog net opeten voor hij is verrot :)

Tot snel!

Annemiek

Ha lieve schat,

Superknap, die 5 mile! En wat 'n mooie foto's van dat Afghaanse kindje en het Afghaans nieuwjaar. Je zult die Afghanen nog missen als je weer gewoon tussen de Hollandse kaaskoppen zit! En leuk hoor, met de prins.
Wij tellen met je mee af, dikke kus
mama

Riena

Knap van jou Nienke die 8 km, doe het je niet na! haha.
Wens je veel succes met je sollicitatie voor huisarts. Aan je verhalen te merken is het daar in jullie onderkomen niet echt saai, en je zal je nu helemaal niet vervelen met al de nieuwe mensen die gaan komen. En daarna lekker weer naar huis! Ook wel weer lekker, groetjes Riena

anneke(moeti kris)

Hoi Nienke....en je staat gewoon met de kroonprins op de foto....TEGEKKKKK....

Ik ben weer blij om een verhaal van je te mogen lezen, jonge, jonge....wat een belevenissen weer!
En een sollicitatie, dat gaat vast goed komen..Héél veel succes nog de laatste weken.
Dikke knuffel uit Wijhe,
Anneke en Jos natuurlijk....

Wendy

Hoi lieve Nien,

Nog 20 dagen, voor ons snelle dagen en voor jou langzame dagen!! Al met al wel snel gegaan hoor!!
Spannend hoor je sollicitatie naar de HA opleiding, die gaan jou zeker aannemen. We zullen je geweldige verhalen nog missen als je weer in Amsterdam zit, ik kom wel op je thuiskom feestje hoor, samen met Geert.

Lieverd, zet 'm op je laatste weken, dagen, uren, en tot snel, dikke zoen Wen

Wiebe

Zuster! Volgens mij heb jij mij een aantal keer geprobeerd te bellen maar dan was ik vaak of te laat of ik hoorde niks.. maargoed.. Nog 20 daagjes en dan kunnen we elkaar weer live spreken! Wat een onwijs gave foto met Wim-lex! tot snel Nien!

liefs

Leonieke

Hey chica!
Wederom stoere verhalen!! Goed man, die run...! Toch maar even mooi gedaan! En mooie foto's, het is zo leuk om mee te kunnen kijken met je wereldje daar.
Spannend dat je op gesprek mag!!!! Joehoe! Heb je meteen iets om naar uit te kijken - een doel- als je hier weer bent haha. Behalve uiteraard veelvuldig op het terras zitten met de nodige ehm alcoholische versnaperingen. Waar ik je uiteraard gaarne bij ga helpen :)
Succes nog even je laatste weken, sterkte met het werk en ook veel plezier!

Lfs, Leo

Kris

Almost home! jeh baby! daar moet op gedronken worden! let goed op jezelf de laatste weken!xx

Joyce

He Nienk!
Top verhaal weer! En hoe stoer is die foto met de kroonprins! Had wel verwacht jullie in een innige omhelzing aan te treffen, maar die foto heb je vast voor je prive archief bewaard ;)
Spannend van je sollicitatie, super dat je op gesprek mag komen, verwacht dat dat wel goed komt!
Weet niet of ik bij je thuiskom feestje ben, ligt er een beetje aan wat de baby doet. Vandaag 38.2 en ik ben er klaar voor! Baby ligt iig head-first ingedaald en wel, dus we tellen af!
Voor jou nog 19 dagen!
Tot snel!
Kus

JHW

Nienke met Nederlandse royalty op de foto! What's next ?
Hou het nog even vol, ook al ben je misschien al in de aftel-modus. Be safe,
groeten, JHW

Maaike, Gerben en Jurre

Hey Troen, leuk weer om je verhalen te lezen, nu vanaf een zonnig B! Dank nog voor je berichtje! We genieten volop en Jurre vindt het fantastisch (en vond het vliegen ook prima). Tot heel snel alweer!
Liefs van ons alledrie

Esther Schelling

Hey schat,
was onzettend stoer zeg die base run!!!Leuke foto's ook weer. En met de prins op de foto....woh!
Het is nu serieus tijd om te gaan aftellen. Je zal blij zijn dat je weer naar huis kan, het lijkt mij ook erg vreemd omdaar weg te gaan.
Ik ga proberen mijn dienst te ruilen (heb late) en hoop dat het gaat lukken!

Dikke kus

Anita

Lieve Nienke,
Geweldig verhaal weer en wat een leuke foto's. Sta je toch zomaar met Alex op de foto. Had het in de krant gelezen dat er een delegatie daar op bezoek was en vroeg me al af of er nog een leuke ontmoeting zou plaatsvinden. Nou gaat het aftellen beginnen.....fijn om weer naar huis te gaan maar lijkt me ook wel moeilijk om afscheid te nemen van een bijzondere tijd. Heel veel succes bij de laatste loodjes, veel liefs,

Anita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!